Використання живих мнемотаблиць під час вивчення віршів з дітьми із ЗПР
Актуальність вивчення віршів завжди гостро стояла в системі дошкільної освіти. Як показує практика, традиційне вивчення віршів з дітьми із ЗПР, що ґрунтується на механічному запам`ятовуванні, викликає негативні реакції та психоемоційне перенавантаження у дітей. Тому в своїй роботі я використовую вивчення віршів за допомогою асоціативних та анімаційних малюнків, виконаних у програмі PowerPoint. Цей алгоритм розробили спеціалісти Школи ейдотехніки.
Живі мнемотаблиці – це своєрідний зоровий план, що допомагає дітям послідовно розповідати вірш, зберігаючи лексико-граматичне наповнення. Використання живих, анімаційних мнемотаблиць при вивченні напам’ять невеликих віршів полегшує і прискорює процес запам’ятовування і засвоєння текстів, формує прийоми роботи з пам’яттю. Асоціативними позначеннями кодується кожен рядок вірша. При такій діяльності працюють не лише слухові, а й зорові аналізатори.
«Годівнички!» А.Камінчук
Я ладнаю годівнички
Для горобчика й синички,
Для малого снігурця
Крихт насиплю і пшонця.
Прилітайте друзі милі,
Не лякайтесь заметілі.
«Кленові листки» І.Блажкевич
Осінь, осінь… Лист жовтіє.
З неба часом дощик сіє.
Червонясте,золотисте
Опадає з кленів листя.
Діти ті листки збирають,
У книжки їх закладають.
Наче човники, рікою
Їх пускають за водою.
З них плетуть вінки барвисті –
Червонясті, золотисті.
Немає коментарів:
Дописати коментар