понеділок, 14 вересня 2020 р.

 

Нейрогімнастика



Нейрогімнастика – це прості та приємні рухи для забезпечення цілісної роботи мозку. Ці вправи покращують розумову діяльність, допомагають полегшити навчання, розвинути мовленнєві функції, засвоєння різноманітних навичок, підвищують розумову працездатність, стійкість уваги, а також сприяють цілісному розвитку мозку, синхронізації роботи півкуль, оптимізації когнітивних та афективних функцій.Нейрогімнастика активує природні механізми роботи мозку за допомогою фізичних вправ та розвиває взаємодію тіла та інтелекту. Під впливом занять з нейрогімнастики в організмі відбуваються позитивні структурні зміни – удосконалюється мозкова  функція регулювання та контролю, зокрема, самоконтролю, розвиваються рухливість, рівновага  та пластичність нервових процесів.

В основі когнітивних процесів знаходяться моторні навички та сенсорна чутливість, отже, для розвитку пізнавальної сфери потрібно розвивати сенсорну сферу. Відповідно, сенсомоторна активність впливає і на пізнавальну активність.Існує прямий зв’язок між тілом та відчуттями, тому мозок розвивається через тіло – фізичні рухи впливають на розвиток інтелекту.Мозок пластичний та розвивається протягом усього життя. Нейропсихологія заснована на східних практиках і допомагає людині незалежно від віку через рухи виявити приховані здібності, розширити межі можливостей, які закладені в її тілі, адже нейрогімнастика активізує нервові центри. 
 Для формування успішного навчального середовища педагоги створюють різноманітні програми, спрямовані на підвищення мотивації, залученості та закріплення навчального матеріалу. Такі програми певною мірою є ефективними, однак, одні учні стають успішними, а інші – ні. Річ у тім, що деякі учні стараються настільки сильно, що ‘відмикають’ механізми інтеграції мозку, які необхідні для повноцінного навчання. Інформація надходить у задні відділи мозку та ‘живе’ там у формі образу. Далі вона проходить в його передні відділи та отримує форму вираження. Однак інформація не завжди може бути доступна переднім відділам мозку, і тоді нездатність виразити те, що було завчено, призводить до синдрому неуспішності. На жаль, не вдалося завантажити зображення

Вирішення цієї проблеми полягає в тому, щоб використати цілісну роботу мозку в процесі навчання. Цього можна досягти тренуваннями за допомогою нейрогімнастики. Ці вправи дають можливість задіяти ті ділянки мозку, які раніше на брали участі у навчанні. Як тільки людина виявляє, яким чином можна одночасно отримувати інформацію та виражати її, дуже швидко відбуваються суттєві зміни в навчанні та поведінці.Нейрогімнастику може застосовувати кожен, хто хоче покращити своє життя, підвищити успішність навчання, адже вона допомагає подолати швидку втомлюваність, покращити засвоюваність інформації, координацію рухів та гармонізувати роботу мозку та тіла. Нейрогімнастика застосовується для налагодження базових координацій сенсорних систем(тактильної, вестибулярної, кістково-м’язової), рухових координацій, координації лівої та правої половин тіла, розвитку рухової, просторової та комунікативної компетенції

Чи потрібна нейрогімнастіка Вашій дитині?

Позитивний ефект від занять нейрогімнастікой спостерігається у всіх дітей у віці від 4 до 12 років. Особливо корисні заняття в період підготовки до школи. Гімнастика готує мозок до успішного оволодіння читанням, листом, рахунком, виховує волю дитини, підвищує його пізнавальну мотивацію, розвиває інтелектуальну діяльність, сприяє адаптації в колективі. Крім того, нейрогімнастіка сприяє загальному оздоровленню організму за рахунок поліпшення імунітету.
Якщо дитина вже вчиться в школі, то прямими показаннями до занять нейрогімнастікой є: труднощі при навчанні, дислексія, проблеми з пам`яттю, розсіяна увага, несформована мова, підвищена стомлюваність, проблеми з взаємовідносинами, адаптацією в колективі, поганий самоконтроль.
І, звичайно ж, приводом для звернення до нейропсихологу можуть стати соматичні захворювання, дитяча гіперактивність, нестійка психіка дитини.
Гімнастика може включати: дихальні вправи, масаж і самомасаж, пальчиковую гімнастику, ігри-вправи на формування навичок уваги і подолання стереотипів, вправи на освоєння тілесного простору і зовнішнього простору, слуховий гнозис (робота над почуттям ритму), вправи, розвиваючі тактильну, зорову, рухову, слухову пам`ять.
На початковій стадії вправи спрямовані, в основному, на поліпшення функціонування підкоркових структур, поліпшення мозкового кровообігу, підвищення працездатності (дихальні вправи, окорухові вправи і ін.).
Наступний етап спрямований на розвиток рухової, просторової сфери, вивчення способу свого фізичного «Я». Велика увага на цьому етапі приділяється розвитку дрібної моторики- багато вправ проводяться з метою поліпшення міжпівкулевої взаємодії.
З метою поліпшення саморегуляції, довільного контролю використовуються різні ігри з правилами, в тому числі стоп-ігри, рольові ігри. Робота в групі відпрацьовує комунікативні навички.

Поліпшення стану соматичної сфери дитини відбувається поступово, коли поліпшується функціонування мозкових структур, що регулюють роботу внутрішніх органів, а також коли у дитини підвищується тілесний самоконтроль.

                                 Нейрогімнастика "Булка і бублик"
Нейрогімнастика " Мисливець і зайчик"

9 вправ для розвитку мозку


Немає коментарів:

Дописати коментар

  14 ЖОВТНЯ  УКРАЇНЦІ СВЯТКУЮТЬ ОДРАЗУ ТРИ СВЯТА. ПЕРШЕ- СВЯТО ПОКРОВИ БОЖОЇ МАТЕРІ, ДРУГЕ - ДЕНЬ УКРАЇНСЬКОГО КОЗАЦТВА, ТРЕТЄ-  ДЕНЬ ЗАХИСН...